2014/11/06

Kirpputorien keisari

Me teimme sen! Kävimme viime viikonloppuna myymässä hurjan paljon tavaraa kirpputorilla. Kun sanon me tarkoitan, että mieheni seisoi myymässä meidän tavaroita. Itse en pystyisi siihen. Olen surkea tinkimään, en yksinkertaisesti kehtaa - etenkin jos on kyse muutamasta eurosta. Joulukuusen ostaisin aina myyjän ensimmäiseen hintaan, siksi minä en myöskään ole vastuussa kuusen hankinnasta meidän perheessä. Miettikää sitten miltä tuntuisi seistä pöydän toisella puolella kun muut lähtevät neuvottelemaan meidän tavaroiden hinnoista!? Lisäksi en kestä kritiikkiä kovin hyvin. Jos joku tulisi kritisoimaan myymiäni tavaroita lähtisin varmasti puolustuskannalle. "Miten niin tyyny on nuhjuinen?", "Sanotko, että en osaa pitää huolta tavaroistani" jne.

Vaikka en itse seissyt siellä myymässä, olin täysillä mukana meidän kirpputoriprojektissa. Silitin, hinnoittelin, putsasin ja järjestelin tavaroita. Olin yllättynyt siitä, että melkein kaikki meidän tavarat meni kaupaksi yhden päivän aikana. Saimme pöydän vuokrahinnan katettua myydyillä tavaroilla ja sen jälkeen jäi vielä ihan mukavasti myyntivoittoa. Monet kysyi meiltä jälkeenpäin mikä meni parhaiten kaupaksi. Tässä lyhyt listaus:

Meni kaupaksi: Lastentarvikkeet, kengät, laukut, elektroniikka, koriste-esineet, keittiövälineet.
Liikkui hitaasti: Kirjat, aikuisten vaatteet.

Olen jotenkin ylpeä siitä, että saimme tämän aikaiseksi - olemmehan suunnitelleet tätä jo yli 5 vuotta! Nyt kun kaapeista on karsittu tavaraa, on tilaa uudelle. Kotiin on jo kantautunut peuratyyny ja pari lyhtyä (jota tosin pitää tuunata hieman vielä).

-Såfin

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti