2017/10/10

Elämäni aakkoset

Näin kesällä "elämäni aakkoset"-kirjoituksen Loving White Style-blogissa ja tiesin heti, että minun oli kirjoitettava samanlainen lista. Lista niistä asioista jotka vaikuttavat minun elämään ja ovat minulle tärkeäitä. Tässä se siis tulee - elämäni aakkoset:

Aamut ovat ihan parhaita silloin kun saa viihtyä pitkään pyjamassa ja juoda aamukahvia rauhassa. Kaikilla on omat puuhat eikä ole kiire mihinkään. Jep, olen ehdottomasti aamuihminen. 



Blogi. Olen aivan hurahtanut bloggaamiseen. Tykkään bloggaamisesta monesta syystä mutta suurin on ehdottomasti se, että blogimaailma on jatkuvasti muuttuva ja tämän harrastuksen parissa oppii aina uusia juttuja. Lisäksi olen tämän harrastuksen kautta oppinut tuntemaan aivan mahtavia tyyppejä.

Cokis Zero. Jos haluan herkutella iltaisin niin valintani on melkein aina Cokis Zero. Tiedän, että tällaisia tuotteita ei pitäisi juoda, mutta kaikilla pitää saada olla omat syntinsä - eikö vain? PS. Teki mieli kirjoittaa "Champagne" tähän kohtaan, mutta en kehdannut. Heh. 

Dior. Minun meikkipussista löytää pääosin Dior-merkkisiä meikkejä. Muistan jo nuorena kun opiskelijana päätin käyttää viimeiset rahani Diorin ripsiväriin. Tämä rakkaussuhde on siis kestänyt jo pitkään. 

Elämä. Rakastan elämää. Mietin joka päivä mitä haluan saada aikaiseksi jotta olisin iloinen ja tyytyväinen päivän sisältöön. Minusta on tärkeää muistaa elää joka päivä, enkä haluaisi heittää yhtään päivää hukkaan. Kolikolla on myös kääntöpuoli, minun on vaikea rauhoittua ja vain olla. 

F-luku. Vähän nörttikieltä tähän väliin. Tämä termi liittyy valokuvaukseen ja syvyysterävyys suhteeseen. Olen ehdottomasti hurahtanut valokuvaamiseen. Eniten tykkään ihmisten valokuvaamisesta, mutta yritän kovasti myös oppia enemmän maisemakuvauksesta.

Google. Elän googlen kautta. Ei kulu päivääkään etten kirjoittaisi googleen mitä oudoimpia kysymyksiä. Google on myös sanakirjani, mielipiteiden antaja ja paljon lisää.

Hurahtaminen. Olen ehdottomasti ihminen joka innostuu uusista asioista ja etsin jatkuvasti uusia juttuja johon voisi hurahtaa. Olen ehkä jopa hurahtanut hurahtamiseen (voiko niin sanoa? Heh)

Inkivääri. Inkivääri on minusta hyvä flunssan torjuja ja rakastan myös sen makua. Kun syön sushia syön varmaan yhtä paljon (tai enemmän) inkivääriä kuin sushia.

Joulu. Iik. kohta joulu on täällä. Hihii. Suunnittelen joulua monta kuukautta ja joululahjoja ostan pitkin vuotta. Jouluna on aivan parasta askarrella ja leipoa pipareita yhdessä lasten kanssa. Yhdessäolo yhdistettynä herkutteluun. Ei voi mennä pieleen. 

Korianteri. Meidän isi-ihminen aina nauraa minulle ja korianterihullutukselle. Syön 1-2 korianteriruukullista viikossa. Minusta korianteri sopii ihan kaiken kanssa. Leivän päälle, keittoon, pastan päälle tai ihan vain sellaisenaan. Muut perheenjäsenet eivät jaa kanssani tätä rakkaussuhdetta.

Lapset. On sanomattakin selvää että ihanat lapseni löytyvät tältä listalta. En osaisi edes kuvitella elämääni ilman heitä. 

Mökki. Kesällä ihan parasta puuha on mökkeily. Meillä on käytännössä kaksi mökkiä: toinen on Tampereella jossa vietämme enemmän aikaa ja toinen Turun saaristossa. Nämä ovat ainoita paikkoja jossa oikeasti osaan rentoutua. 

Nuoruus. Muutama vuosi sitten koin aikamoisen ikäkriisin kun täytin 30. Sen jälkeen olen pikkuhiljaa oppinut ymmärtämään, ettei nuoruutta enää saa takaisin vaikka kuinka yrittäisi. Nauran usein omalle vanhenemiselle mutta totuus on se, etten edelleenkään haluaisi hyväksyä lisävuosia joita tuntuu kertyvän aivan liian nopeasti.

Onni. Minä priorisoin onnellisuuden yli kaiken muun. Oikeastaan millään muulla ei pitäisi olla merkitystä kuin sillä, että kaikki olisivat onnellisia. Tällä hetkellä olen super-onnellinen sillä elämästäni ei puutu mikään.

Projektit. Olen projekti-ihminen. Ilman käynnissä olevia projekteja en ole onnellinen. Minulle on myös tärkeää, että aloittamillani asioilla on selkeä alku ja selkeä loppu ja tietty päämäärä. Tämä näkyy esimerkiksi omassa työskentelytavassani. Tällä hetkellä myös henkilökohtaisessa elämässäni on käynnissä erittäin tärkeä projekti kun toteutamme pitkäaikaista yhteistä haavetta rakennusprojektin muodossa.

Q-park. Thank god for Q-park. En siis osaa taskuparkkeerata ollenkaan. Siksi minulle on elintärkeää, että kaupungissa on riittävästi pysäköintitilaa. Vien aina auton parkkihalliin vaikka tiedän sen olevan kallista. (Kalliimpaa olisi auton/autojen naarmuttaminen taskuparkkeeratessa. Heh..)

Ruoka. Minulla on viha-rakkaussuhde ruokaan. Tykkään siitä aivan liikaa ja välillä minun on vaikeaa pysytellä siitä erossa vaikka pitäisi. Jokaista kohokohtaa elämässä pitää minusta juhlistaa ruualla. 

Sali. Käyn monta kertaa viikossa kuntosalilla. Minusta on terapeuttista treenata yksin ja lemppariaika tällaiselle liikkumiselle on minusta aamulla ennen työpäivää.

Torkut. Rakastan päiväunia. Täydelliset päiväunet ovat noin 1,5 tunnin mittaiset. Tykkään viikonloppuisin nukkua päiväunia meidän 3-vuotiaan vieressä. Se on aivan parhautta. 

Untuvapeitto. Talvisin rakastan untuvapeittoani. Kun huone muuten on viileä on ihana käpertyä valtavan paksun untuvapeiton alle. Kesäisin käytän usein taas pelkkää pussilakanaa.

Vesi. Vedessä on jotain ihanan rauhoittavaa. Meidän perheellä on vene jolla käymme vesillä ja retkillä saaristossa. Joka kesä meillä on ollut tapana tehdä ainakin yksi pidempi venereissu jonka aikana myös asumme veneessämme. Minusta on ihanaa keinua aaltojen mukana keskellä avomerta ja asua muutamassa neliössä perheen kanssa. 

"X-files". Joskus minusta tuntuu siltä, että jotain odottamatonta ja suurta on tapahtumassa. Tämä on outo mutta samalla kutkuttavan jännittävä tunne joka antaa minun uskoa, että jotain tärkeää on pian tapahtumassa. (en siis viittaa mihinkään yliluonnollisiin asioihin. heh)

Yoga. Tykkään joogasta, vaikkakin tällä hetkellä täydellinen joogamuoto on vielä hakusessa. Käyn sen sijaan joka perjantai pilateksessa joka on joogamainen mutta samalla liikunnallinen treenitunti. Testasimme siskoni kanssa aiemmin syksyllä Hatha-jooga, mutta se taas oli liian rauhallinen meidän makuun. 

Zumba. Tämä on näiden aakkosten viimeinen kirjain. Minulle zumba oli pitkään rakas harrastus. Kävimme yhdessä siskojeni kanssa naureskelemassa ja tanssimassa zumba-tunneilla. Ihan parasta. 

Miltä sinun elämäsi aakkoset näyttäisi?

-Såfin

3 kommenttia:

  1. Olipa kiva lukea nämä aakkoset ja "tutustua" sinuun taas vähän paremmin.
    Ps. Arvontavitamiinit tulivat perille. Kiitos!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihii.. :D Hienoa jos paketti tuli perille <3

      Poista
  2. Näitä on kyllä hauska lukea! Ehkä vielä itsekin joskus innostun vastaavan postauksen tekemään :)

    VastaaPoista