2015/08/26

Billy Elliot musikaalissa

Sain yllättäen kutsun Billy Elliot-musikaalin pääharjoitukseen (kiitos vaan!). Olen pitkään katsellut teiden varsilla olevia mainoksia ja mietin, että tämä on ehdottomasti musikaali, joka on ihan pakko nähdä. Ehkä sen takia, että se on klassikko tai ehkä sen takia, että Elton John on säveltänyt musiikin tähän näytelmään tai ehkä siksi, että kyseisen musikaalin ympärille on rakennettu aikamoinen mainoskampanja - to name a few.. Musikaali esitetään Linnanmäen Peacock-teatterissa ja sen ensi-ilta on 27.8. Kun meidän perheen isi jäi piirtelemään mörköjä poikien kanssa, minä pääsin ulos ihan aikuisten ilmoille ja kerkesin jopa sutaista hieman punaa huuliin ennen lähtöä kohti Peacockia.. 

(Kuvat: BillyElliot.fi)

Näytöksessä oli yllättäen mukana yhtä paljon ala-asteikäisiä lapsia kuin aikuisia. Huhun mukaan he ovat harjoitelleet musikaalin tanssiesityksiä jo kaksi vuotta ja sen kyllä huomasi. Erityisesti tanssit jäikin mieleen tästä näytelmästä. Vitsejä ja hauskoja tilanteita riitti myös koko näytelmän läpi. Kielen käyttö oli ajoittain melkoisen ronskia ja huomasin itse havahtuneeni useampaan kirosanaan joka tuli lapsen suusta. Vaikka tiedän sen kuuluvan näytökseen se silti särähti korvaan. (Tiedän, että olen höpsö äiti.. hihii) Kaiken kaikkeaan olen iloinen, että sain nähdä tämän näytelmän ja erityisen vaikuttunut olin kyllä pienten näyttelijöiden osuudesta!

Mihin musikaalin olette hurahtaneet? ja oletteko kenties suunnitelleet menevänne katsomaan Billy Elliot-musikaalia?

-Såfin

2 kommenttia:

  1. Oli varmasti vaikuttava pläjäys!
    Mun pitää myöntää että en ole vuosikausiin käynyt oikeassa teatterissa. Ja oikeesti oon semmonen ihminen että nautin vielä eniten musikaaleista ja näytelmistä livenä. En niinkään elokuvista :)

    Tämä(kin) asia pitää korjata lähitulevaisuudessa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tässä olisi sitten yksi asia sinun "to do" listalle. Hihii..Tämä musikaali oli kyllä todella vaikuttava! :D ja by the way, minäkin rakastan teattereita ja musikaaleja. Käyn jopa useammin teatterissa kuin leffassa, vaikka leffaan olisi kyllä helpompi (ja edullisempi) mennä!

      Poista